ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ З ЛЮДИНОЮ НА ВІДСТАНІ

ТИ ЯК?

БАЗОВІ НАВИЧКИ ТУРБОТИ ПРО СЕБЕ ТА ІНШИХ

 ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ З ЛЮДИНОЮ НА ВІДСТАНІ (ПО ТЕЛЕФОНУ)

МАЛ.1

  • Якщо ви плануєте говорити на делікатну тему, переконайтесь, що співрозмовник/-ця може говорити.
  • Уточніть будь-яке непорозуміння чи помилку комунікації: «Чи могли б ви пояснити, що мали на увазі, коли сказали про …? Чи могли б ви пояснити детальніше?».
  • Залиште час на паузи, якщо співрозмовник/-ця мовчить.
  • Допомагайте співрозмовнику/-ці почуватись комфортно під час паузи («Все добре, не поспішайте», «Я тут, якщо ви хочете поговорити»).
  • Намагайтесь мінімізувати недоліки комунікації («Мені не дуже добре вас чути. Чи не могли б ви перейти до тихого місця?»).
  • Намагайтеся забезпечити співрозмовника/-цю можливістю бачити й чути вас під час розмови. Якщо є можливість, спробуйте спілкуватися відеозв’язком і підійдіть до світла, щоб співрозмовник/-ця могли бачити вас.
  • Якщо ви спілкуєтеся з людиною у сильному стресі (детальніше про ознаки читайте в наступних публікаціях), намагайтеся залишатися на лінії, доки ваш співрозмовник/-ця заспокоїться та/ або ви зможете зв’язатися зі службою з надзвичайних ситуацій, яка надасть пряму допомогу.
  • Перевірте здатність людини говорити й переконайтеся, що вона почувається комфортно. Коли помічаєте ознаки сильного дистресу з вираженими симптомами дезорієнтації, тривоги, втрати контакту тут і тепер, постарайтеся виконати дихальні вправи разом (глибокий вдих та більш протяжний видих животом, див. додаток4 «Техніки релаксації — повільне дихання»).

МАЛ.2

Благодійний фонд «Запорука» запустив гарячу лінію безкоштовної психологічної підтримки для українців в умовах війни. У команді «Запоруки» працюють 20 кваліфікованих психологів, які мають досвід роботи з кризовими станами і готові цілодобово надавати психологічну підтримку. Про це ZAXID.NET розповіли у БФ «Запорука».

Серед спеціалістів – жінки та чоловіки. Якщо людині комфортніше спілкуватися, наприклад, з чоловіком, то координатор гарячої лінії обов’язково це врахує. Звернутися можна у будь-який час доби і з різноманітними запитами.

«Звернення не мають жодних обмежень – від проблем адаптації в чужій країні, налагодження стосунків із дитиною-підлітком, тривожності, безсоння, апатії, панічних атак до таких, як відчуття безнадійності, смерть близьких, фізичне та психологічне насильство, суїцидальні думки» , – кажуть у «Запоруці».

Щоб отримати консультацію, потрібно:

  • зателефонувати за номером безкоштовної (з усіх внутрішніх мобільних операторів) гарячої лінії 0 800 4000 23 з будь-якого куточка України в будь-який час доби (номер для дзвінків із-за кордону – +38 050 493 03 07);
  • залишити координатору запит, про що саме хотіли б поспілкуватися з фахівцем, та зазначити, коли краще з вами зв’язатися;
  • координатор передає запит команді психологів, враховуючи ваші побажання, і протягом зазначеного часу з вами зв’язується психолог, чия компетенція найбільше відповідає вашій проблемі.

Причини заателефонувати:

  • якщо у вас тривожність;
  • ви відчуваєте хронічну втому;
  • у вас є проблеми зі сном;
  • ви відчуваєте, що більше не справляєтесь;
  • трапляються панічні атаки;
  • вам важко адаптуватися до нових умов;
  • вам складно пережити втрати у вашому житті.

«Психологічна підтримка «Запоруки» допоможе виговоритися та бути почутим, втамувати біль, розділити хвилювання з кимось, відчути підтримку, розібратися з емоціями, отримати професійну консультацію, знати, що тебе зрозуміють, виявити та подолати тривожність, стрес, депресію, не зламатися та вистояти», – зазначають у благодійному фонді.

Сеанси за замовчуванням анонімні та проходять у відеоформаті в найбільш зручних для заявника месенджерах Viber, WhatsApp чи Telegram.

ІНФ._Чеклист по ПТСР_1